Strona korzysta z plików cookies, aby zwiększyć komfort użytkowania. Strona korzysta z plików cookie zgodnie z Regulaminem serwisu. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.
Głównym wyposażeniem takich pojazdów inżynieryjnych jak wozy zabezpieczenia technicznego (WZT2, WZT3, WZT4) i czołg inżynieryjny MID jest żuraw lub wysięgnik z manipulatorem. Żuraw hydrauliczny K-20 przeznaczony jest do przemieszczania ładunków, których masa nie przekracza 20 Mg (także jazdy z ładunkiem zawieszonym na haku).
Pojazdom przeznaczonym do zabudowy żurawia stawiane są specyficzne wymagania. Są to pojazdy
wojskowe, a więc konstrukcja zapewnia dużą niezawodność i wykorzystanie wszystkich możliwości konstrukcyjnych żurawia. Przy konstruowaniu układu sterowania starano się uzyskać jak najprostszy układ pomiarowy. Efektem tych starań śą opracowania dwóch układów sterowania oznaczonych symbolami EO101 i EO400. Powstała również implementacja układu sterowania oparta na cywilnym ograniczniku udźwigu MAK.
Dla zapewnienia bezpiecznej pracy żurawiem przy dużych masach zastosowany został mobilny, proporcjonalny blok hydrauliczny M4-15. Zastosowanie proporcjonalnego bloku hydraulicznego radykalnie poprawia użytkowe walory żurawia.
Żuraw hydrauliczny K 20 zamontowany na pojeździe WZT-4, który stanowi dla niego podwozie samojezdne składa się z następujących głównych elementów: